love is nice

love is nice

love is nice

love is nice

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تونر صورت

تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی صورت می‌کند؟

مراقبت از پوست دغدغه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها است. دغدغه ای که قطعا نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم دارد. یکی از این روش ها، استفاده از تونر است که برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته مانده است. در ادامه به سوالات پرطرفدار ” تونر چیست “، “چرا باید از تونر استفاده کنیم” و “چگونه بهترین تونر را انتخاب کنیم” می‌پردازیم.

تونر صورت چیست ؟

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و مناغذ باز پوستتان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

استفاده از یک تونر صورت مناسب بخش مهمی از فرایند مراقبت روزانه پوست است. اگرچه در گذشته باور بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می‌برند، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

تاثیر یک تونر خوب در مراقبت از پوست

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارند. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کند.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنید، استفاده از یک تونر باعث می‌شود مواد حیاتی ( که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند) مجدداً احیا شوند.

یک تونر خوب می‌تواند به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست را تامین کند.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شود، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش را نیز از پوست‌تان پاک می‌کند.

با انتخاب درست تونر (با فرمول مناسب برای پوست‌تان) به مرور شاهد نتایج خوبی خواهید بود. همان‌طور که بسیاری پزشکان پوست تصدیق می‌کنند امروزه استفاده از تونر، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

فواید استفاده از تونر چیست ؟

تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یا کسانی‌ که به دنبال تمیزی بیشتر پوست (پس از آرایش یا استفاده از یک محصول سنگین پوستی مثل ضدآفتاب) هستند، بسیار مفید است.

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از مواد شوینده ملایم) مدت‌ها طول می‌کشد تا پوست، مواد مغذی یا حیاتی که به واسطه‌ی این مواد، پاک شده یا از بین رفته اند را احیا کند. به همین دلیل یک تونر خوب می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیای پوست، داشته باشد. با این وجود مزایای استفاده از تونرها، تنها محدود به این موارد نیست.

دیگر مزایای استفاده از تونر صورت عبارتند از:

1) بسته شدن منافذ پوست

کافی ست مقدار کمی تونر را بر روی یک پنبه‌ی نرم یا پد آرایشی ریخته، آن را بر روی پوست بکشید تا چربی‌های اضافی پوست‌تان پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند.

2) تنظیم سطح PH پوست

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین 5 تا 6) اما به دلیل خاصیت قلیایی صابون، این تعادل پس از شستن پوست از بین می‌رود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد پوست باید تلاش زیادی کند تا به حالت عادی بازگردد، اما استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.

3) ایجاد لایه‌ی محافظتی روی پوست

تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف‌های سلولی کمک می‌کنند، در عین حال باعث کاهش نفوذ ناخالصی‌ها و آلودگی‌های محیطی به پوست می‌شوند. این محصولات، حتی می‌توانند یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.

4) مرطوب کردن پوست

برخی تونرها رطوبت را جذب می‌کنند تا پوست را مرطوب نگه دارند.

5) شادابی پوست

تونرها همچنین می‌توانند جایگزین شستن پوست شوند. این کار باعث می‌شود پوست شما احیا شده و طراوت خود را حفظ کند.

6) جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت آن ها موثرند.

نکات مهم در انتاخب یک تونر چیست ؟

فاکتورهای موثر در انتخاب تونر مناسب شامل موارد زیر است:

نوع پوست

اگر پوست خشکی دارید، ترجیحاً از تونری با ترکیبات آبرسان استفاده کنید و چنانچه پوست تان چرب است، دنبال محصولاتی با فرمول سبک‌تر باشید.

ترکیبات مفید

ترکیبات موثر و مفید عبارتند از:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب (willow herb)

ترکیبات مضر

ترکیبات مضر و نامناسب عبارتند از:

  • اتانول
  • منتول
  • ترکیبات عطری
  • ترکیبات تحریک کننده پوست

این ترکیبات باعث تحلیل رفتن بافت‌های پوست شده و بر علیه مواد مفیدی که پوست را سالم نگه می‌دارند، عمل می‌کنند.

بهترین زمان برای استفاده از تونرها چه وقت است؟

بهترین زمان برای استفاده از تونرها بر اساس شکل زیر بعد از تمیز کردن و پاک کردن آرایش از پوست است. تونرها یک لایه‌ی پایه برای باقی محصولات مراقبت از پوست ایجاد می‌کنند.

باید و نبایدهای استفاده از تونر

اگرچه تمام شرکت‌های آرایشی باید تونر‌هایی با پیشرفته‌ترین فرمول‌ها را به مشتریان خود عرضه کنند، اما متاسفانه در واقعیت هنوز شاهد این اتفاق نبوده‌ایم. در کمال تاسف بسیاری از برندها، تونرهایی سرشار از ترکیبات مشکل‌ساز یا ناکارآمد را به بازار عرضه می کنند.

ترکیبات مضر

از تونری که حاوی اتانول، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست است، اجتناب کنید. عوارض این تونر چیست ؟ ترکیبات نام برده، باعث قرمزی و التهاب پوست شده و علیه مواد مغذی (که پوست را سالم نگه می‌دارند) عمل می‌کنند.

تونر پوست چرب

تونرهای مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط، اغلب حاوی انواع ترکیباتی هستند که باعث تحریک پوست شده و آن را دچار مشکل می‌کنند. همانطور که تونرهای مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط حاوی ترکیبات مضری برای پوست هستند، تونرهای مخصوص پوست‌های نرمال تا خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اگرچه در حالت ایده‌آل، این محصولات باید حاوی مواد محرک و مضر کمتری باشند، ولی در واقعیت اغلب آن ها، فرمولاسیون ضعیفی داشته و یا حاوی ترکیبات عطری هستند.

تونرهای معطر

ترجیحاً سعی کنید از تونرهای حاوی ترکیبات عطری نظیر: گلاب، مرکبات و یا اسانس‌ها اجتناب کنید. طبق این گزارش، این تونرها که اغلب دارای برچسب “خوشبو کننده یا freshener” یا “پاک کننده یا clarifiers” هستند، برای صورت حکم ادکلن داشته و علت شایع واکنش‌هایی هستند که تاثیر منفی بر پوست دارد.

تونرهای فاقد مواد مغذی

از مصرف تونرهای ساده و فاقد مواد مغذی خودداری کنید. اگرچه اغلب این تونرها ضرری برای پوست ندارند اما مفید هم نیستند. متاسفانه، بسیاری از تونرها فاقد مواد مغذی قوی بوده و پوست را تشنه‌تر می‌کنند. لازم به تاکید است که بهترین تونرها، آن‌هایی هستند که ترکیبات مفید موردنیاز پوست را تامین می‌کنند.

به یاد داشته باشید تونرهای خوب تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارند، در حالی که تونرهای بد به مرور اثر سوء بر پوست می‌گذارند.

تونر مناسب نوع پوست

حتما توجه داشته باشید که تونری با فرمولاسیون مناسب و متناسب با نوع پوست تان انتخاب کنید، در این صورت خواهید دید که به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم، نتایج خوبی در پوست تان ایجاد می‌شود. پس باز هم به این جمله می‌رسیم که امروزه استفاده از تونر دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است.

هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این 12 اشتباه خودداری کنید

 

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

تقویت مو با شامپو کراتینه مو، فواید و معایب

 

تقویت وها با استفاده از شامپوهای کراتینه

آیا در مورد شامپو کراتینه مو چیزی شنیده‌اید؟ آیا فکر کرده‌اید کراتین چیست؟ یا اصلا چرا باید از شامپوها و نرم کننده‌های کراتینه استفاده کرد؟ شاید تابحال دیده باشید که پروتئین هیدرولیز شده یا کراتین در مواد تشکیل دهنده محصولات موی شما ذکر شده است و از خود پرسیده باشید که این چه چیزی می‌تواند باشد؟ اگر می‌خواهید پاسخی مناسب برای تمامی سوالات خود دریافت کنید، باید این مقاله را را با دقت بخوانید. ما در این مقاله هر آنچه که نیاز است شما در مورد کراتین و شامپوهای کراتینه بدانید جمع آوری کرده‌ایم، برای دریافت این اطلاعات مفید تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

کراتین چیست؟

کراتین کلمه‌ای است که در حوزه مراقبت از مو آن را به کار میبرند. کراتین در واقع نوعی پروتئین ساختاری است که به طور طبیعی در موهای ما وجود دارد و تقریباً 89% از موهای ما را تشکیل می‌دهد. این ماده در پوست و ناخن ما نیز وجود دارد. با این حال می‌توان تصور کرد که اهمیت آن برای سلامت کلی موها چقدر مهم است. در ادامه بیشتر با کراتین و محصولات کراتینه به ویژه شامپو کراتینه آشنا خواهید شد. اگر می خواهید موهای خود را کراتین کنید؛ حتما قبل از خرید کراتین مو با یک کراتین کار حرفه ای صحبت کنید یا از مشاورین زلفان کمک بگیرید.

  • البته امروزه علاوه بر شامپو کراتینه مو انواع اتو موهای حرفه ای نیز وجود دارند که با هدف کراتینه تراپی موها به کار می روند.
  • برای خرید شامپو کراتینه کلیک کنید

درمان کراتین چیست؟

همانطور که گفته شد کراتین عنصر ساختاری مو است. این عنصر با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ها، اشعه ماورا بنفش، گرما، رنگ مو یا از همه مهم‌تر با افزایش طبیعی سن کاهش می‌یابد، و این منجر به ایجاد موهای وز، کدر، شکننده و غیر قابل کنترل می‌شود. بنابراین باید این کراتین از دست رفته را از طریق محصولات کراتینه به موها بازگرداند. امروزه درمان‌های کراتینه در آرایشگاه ها برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار استفاده می‌شود اما این نوعی درمان موقتی محسوب می‌شود و تقریباً بعد از گذشت چند ماه از بین می‌رود.

درمان کراتینه به شما کمک می‌کند تا صدمات وارده شده به موهای خود را جبران کنید. این نوع درمان موها را صاف، براق و ابریشمی خواهد کرد و نیاز شما به محصولات حالت دهنده را به صفر می‌رساند. درمان‌های کراتینه مو شما را شگفت زده خواهند کرد و طیف وسیعی از فواید مانند رطوبت، لطافت، درخشندگی و استحکام را برای موهای شما به ارمغان می‌آورند.

استفاده از شامپو کراتینه مو و تقویت موها

keratin-shampoo

شامپو کراتینه مو چیست؟

اگر حوصله ندارید برای کراتینه کردن موهای خود ساعت‌ها در آرایشگاه بمانید، وقتش رسیده که به سراغ شامپوهای کراتینه بروید. این شامپوها نوعی از محصولات مراقبت از مو هستند که حاوی کراتین هستند. بد نیست بدانید کراتینی که در این شامپوها استفاده می‌شود کاملاً حیوانی هستند چرا که کراتینی که در موی انسان وجود دارد مشابه کراتین موجود در پوست، مو و ناخن حیوانات است و اصلاً شباهتی به کراتین گیاهان ندارند. با این حال، همه شامپوهای حاوی این ماده گرانبها را شامپوی کراتینه می‌نامند.

ضرورت استفاده از شامپوی کراتینه مو

اگر موهای شما به طور مداوم در معرض هر یک از موارد زیر قرار دارند، شما نیاز دارید از شامپوهای حاوی کراتین استفاده کنید.

  • هر روز از وسایل حرارتی حالت دهنده‌ی مو استفاده می‌کنید.
  • در سال چندین بار رنگ موهایتان را تغییر می‌دهید.
  • شنای مکرر در آب‌های کلردار و حاوی نمک
  • هر روز از حالت دهنده‌های شیمیایی مو استفاده می‌کنید.
  • موهای خود را در معرض نور آفتاب قرار می‌دهید.
  • در یک محیط آلوده از آلاینده‌های شیمیایی کار می‌کنید.

اگر موهای شما در معرض هر کدام از موارد بالا قرار دارد، شامپو کراتینه مو می‌تواند به بازسازی موهای آسیب دیده شما کمک کند و همانند یک لایه محافظتی از موهای شما در مقابل آلودگی‌های خارجی محافظت کند.

مزایای استفاده از شامپو کراتینه مو

اگر موهای شما اثراتی مانند خشکی، شکنندگی، وز خوردگی و بدحالتی را از خود نشان می‌دهد، ممکن است زمانش رسیده باشد که یک شامپوی غنی شده با کراتین را امتحان کنید_ همان پروتئینی که تارهای موی ما از آن ساخته شده‌اند. اگر یکی از این بطری‌های شامپوی کراتینه را به برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید به شما اطمینان می‌دهیم در کوتاه‌ترین زمان شاهد موهای سالم، براق، محکم و خوش حالت باشید.

برخی از مزایای شامپوی کراتینه:

  • درمان موخوره
  • درمان خشکی مو
  • محافظت از موها در برابر آلودگی‌ها و اشعه‌های نور خورشید
  • درمان وزی مو
  • ترمیم موهای سوخته
  • رفع کدری مو
  • ضخیمتر شدن رشته‌های مو
  • درخشان و براق کردن موها
  • و…

آیا شامپوی کراتینه موثر است؟

در یک نگاه کلی می توان گفت: بله شامپو کراتینه مو برای موهای آسیب دیده بسیار موثر عمل می‌کند، اما در هر صورت این هم مانند دیگر محصولات مراقبت از مو با یک بار استفاده نمی‌تواند برای شما معجزه کند. این شامپو را تا زمانی که بهبودی کامل حاصل می‌شود باید استفاده کرد. اگر می‌خواهید در کوتاه مدت نتیجه بگیرید، در کنار شامپوی کراتینه از مصرف شامپوهای حاوی سولفات یا آمونیوم لوریل سولفات و شامپوهای با ph بالا استفاده نکنید و از یک شامپوی معمولی فاقد این عناصر استفاده کنید. این ترکیبات مدت زمان ماندگاری اثرات شامپوی کراتینه را کمتر می‌کنند. البته محصولات دیگری همچون کراتین مو برزیل کاکائو کادیوو اصل نیز می توانند برای تقویت موها به کار بروند.

تاثیر شامپو کراتینه مو

The effect of hair keratin shampoo

کلام آخر

هدف از نوشتن این مقاله دادن اطلاعات مفید از درمان‌های کراتین و همچنین فهمیدن ارزش کراتین برای سلامت مو بود. وقتی در مورد کاهش سطح کراتین مو صحبت می‌کنیم مانند این است که در مورد کم خونی در بدن صحبت می‌کنیم، می‌خواهیم بگوییم که نبود کراتین به اندازه کم بود خون در بدن مهم است.

مو تا زمانی که از سطح بالای کراتین برخوردار است، براق، شاداب، نرم و حالت پذیر است. اما چنانچه به دلایل گفته شده با کمبود آن روبه رو شود خشک، وز و بدحالت خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید با موهای خود به آرامی برخورد کنید. اگر هم موهای شما آسیب دیده است باید کراتین از دست رفته را از طریق محصولات حاوی کراتین، مانند شامپو کراتینه به موها بازگردانید.

روغن آرگان چیست و چه فوایدی دارد؟

 

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

چین و چروک صورت چیست؟

چین و چروک صورت چیست؟

 

 

شاید فکر کنید برای شادابی و جوان‌سازی پوست نیاز است گران‌ترین ماسک‌ها را خریداری کرده و عجیب‌ترین عمل‌های جراحی را انجام دهید، اما واقعیت چیز دیگری است! شما می‌توانید با گیاهانی مانند آلوئه ورا به پوست خود شادابی و جوانی ببخشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت نکاتی را شرح دهیم.

برای خرید کرم ضد چروک کلیک کنید.

چین و چروک صورت چیست؟

به خطوطی که به علل مختلف روی پوست ایجاد می‌شود، چین و چروک می‌گویند. شایع‌ترین علت بروز چین و چروک‌ها افزایش سن است. با افزایش سن، پوست انسان نمی‌تواند مثل سابق کلاژن و الاستین تولید کند.

کاهش تولید کلاژن و الاستین موجب پایین آمدن مقاومت و استحکام پوست، نازک شدن، حساس شدن و خشک شدن آن می‌شود. کم آبی، دهیدراته شدن، کاهش رطوبت بدن و همچنین وجود سموم در قسمت‌های مختلف اندام‌های داخلی، مانند کبد یکی دیگر از عوامل شایع بروز چین و چروک‌های پوستی، خصوصاً در ناحیه صورت است.

شما می‌توانید با گیاهانی مانند آلوئه ورا به پوست خود شادابی و جوانی ببخشید.

یقیناً به وجود آمدن چین و چروک صورت یک مرحله طبیعی در زندگی هر انسانی است و نمی‌توان از آن به طور کامل اجتناب کرد. دیر یا زود با گذر از میان‌سالی، انسان در قسمت‌های مختلف بدن خود، خصوصاً صورت، ساعد، گردن و دست‌ها چین و چروک‌ها را مشاهده خواهد کرد.

آلاینده‌های محیطی امروزی و سبک زندگی ماشینی این روند را سرعت بخشیده و سن مشاهده چین و چروک‌های پوستی را بسیار کاهش داده است؛ اما جای نگرانی نیست! قطعاً راه‌هایی وجود دارد که به وسیله آن‌ها بتوانید این روند را کندتر کنید، از بروز چین و چروک‌های پوستی تا حد زیادی جلوگیری نمایید و اگر تا به الان ظاهر شده‌اند، از شدتشان بکاهید.

استفاده از سبزیجات، میوه‌ها، گیاهان مختلف و مصرف خوراکی و موضعی عرق‌های گیاهی و روغن‌های گوناگون، می‌تواند شما را در این امر کمک کند. مصرف آلوئه ورا جهت درمان مشکلات پوستی بسیار شایع است و می‌توان ماسک‌های مختلفی را از این ماده درست کرد. البته که نحوه استفاده از این ماسک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر درست مصرف نشود، نتیجه آن‌طوری که باید مشاهده نمی‌شود.

استفاده از آلوئه ورا برای چروک صورت

آلوئه ورا که با نام علمی آلوئه باربادنسیس شناخته شده، متعلق به کشور سودان بوده و قدمت بسیار زیادی دارد. این گیاه توسط تمدن‌های کهن و قدیمی مانند مصری‌ها و تمدن‌های مدیترانه‌ای استفاده می‌شد.

ژل آلوئه ورا پرکاربردترین نوع از عصاره‌های این گیاه سبزرنگ است که مستقیماً از برگ‌های هم‌ارتفاع این گیاه استخراج می‌شود. ژل آلوئه ورا به دلیل ترکیبات بیواکتیو خود مورد توجه قرار گرفته و کمک شایانی به درمان امراض پوستی و جوان‌سازی پوست صورت می‌کند.

ترکیبات بیواکتیو آلوئه ورا نشان می‌دهد که این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم‌های مهم و لینین است. علاوه بر این‌ها، برگ‌های آلوئه ورا به خودی خود حاوی مقادیری از انواع پلی‌فنول‌ها مانند باربالوئین هستند که خواص آنتی اکسیدانی بسیار مهمی دارند.

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد.

چگونه آلوئه ورا برای چروک صورت مؤثر واقع می‌شود؟

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه یک عامل ضد پیری کاملاً طبیعی است که ویتامین‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند و باعث حفظ استحکام و حالت کشسانی آن می‌شود.

همچنین آلوئه ورا قادر است در برابر آفتاب سوختگی از پوست محافظت کند و آن را در هر لحظه مرطوب نگه دارد. این گیاه یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است و کمک می‌کند پوست روند جوان‌سازی و شادابی ملموسی را تجربه کند. همچنین با ترکیبات بسیار قوی و غنی خود در پیشگیری از بروز چین و چروک‌های صورت و درمان آن‌ها مؤثر است. در ادامه بخشی از عملکردهای این گیاه روی پوست صورت را به صورت جزئی‌تر برایتان شرح می‌دهیم.

 

آلوئه ورا برای چروک صورت، به عنوان ماده ضد پیری

همان‌طور که گفتیم، روند چروک شدن پوست با بالا رفتن سن ارتباط مستقیمی دارد. یکی از عوامل اصلی که منجر به پیری پوست می‌شود، قرار گرفتن آن به مدت طولانی در معرض اشعه UV است. اشعه UV باعث خشکی پوست می‌شود که نتیجه این امر ایجاد چروک‌های عمقی است.

وجود کلاژن در پوست صورت موجب انعطاف‌پذیری و استحکام آن می‌شود. این در حالی است که اشعه UV می‌تواند کلاژن‌های پوست را به راحتی نابود کند و برای انسان یک پوست حساس، خشک و شکننده بجا بگذارد. به جز اشعه UV، عامل دیگری که در پیر شدن پوست اثرگذار است، گروهی از آنزیم‌ها هستند که به آن‌ها متالوپروتئین‌های ماتریکسی گفته می‌شود و از میزان کلاژن پوست می‌کاهند.

در سال ۲۰۰۹ میلادی گروهی از محققان در رابطه با اثر آلوئه ورا بر پوست صورت آزمایشی انجام دادند. طی این آزمایش مقرر شد که اثر این گیاه بر درمان چین و چروک‌های صورت به مدت ۹۰ روز مورد بررسی قرار بگیرد.

در طی این آزمایش ۳۰ خانم مقدار متفاوتی از ژل آلوئه ورا را دریافت کردند. بازه دریافت این ژل توسط هر شخص در کمترین میزان، ۱۲۰۰ میلی‌گرم و در بیشترین میزان، ۳۶۰۰ میلی‌گرم در روز بود. در پایان این آزمایش مشاهده شد که با استفاده از آلوئه ورا میزان چین و چروک‌ها کاهش پیدا کرده است. محققان این تأثیر را از توانایی آلوئه ورا در کاهش متالوپروتئین‌های ماتریکسی دانستند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز آزمایش دیگری انجام شد که هدفش مشاهده تأثیر ژل آلوئه ورا بر فیبروبلاست‌های پوست انسان بود. مطالعات و مشاهدات این آزمایش ۸ هفته به طول انجامید.

در طی این ۸ هفته به گروهی ۴۰ واحد استرول آلوئه ورا داده شد و گروه دیگری به عنوان گروه کنترل تحت نظر قرار گرفتند. پس از اتمام مشاهدات، نتایج این آزمایش حاکی از آن بود که تولید کلاژن در بانوانی که ژل آلوئه ورا دریافت کرده بودند، افزایش چشمگیری داشت. همچنین میزان چین و چروک‌های این گروه به طرز قابل مشاهده‌ای کاهش پیدا کرده بود.

تمام این تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه ورا و ژل موجود در آن خاصیت ضد پیری دارد و باعث شادابی و جوان‌سازی پوست می‌شود.

آلوئه ورا برای چروک صورت و تأمین ویتامین‌های مورد نیاز

در آلوئه ورا مقادیر بسیار زیادی ویتامین C و E دیده می‌شود. این ویتامین‌ها در محافظت از سلول‌های پوستی نقش بسیار مهمی دارند. ویتامین C علاوه بر این‌که در تولید کلاژن پوست بسیار اهمیت دارد، یک آنتی اکسیدان قوی نیز محسوب می‌شود. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان کاملاً طبیعی است و قادر است از پوست انسان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

در سال ۲۰۰۳ یک مطالعه انسانی جهت شناسایی اثرات گیاه آلوئه ورا بر میزان ویتامین‌های موجود در پوست صورت انجام شد. به یک گروه از انسان‌ها ویتامین C و ویتامین E به شکل قرص و کپسول داده شد و گروه دیگر نیز به عنوان گروه کنترل تحت نظر گرفته شدند. نتایج نهایی این تحقیقات بسیار جالب بود.

مشاهدات نشان داده بود که مصرف ژل آلوئه ورا میزان جذب ویتامین C و E را تا حد زیادی بالا می‌برد. پس گیاه آلوئه ورا برای چروک صورت با افزایش اثرگذاری ویتامین‌های مفید پوست اثرگذار است.

مشاهدات نشان داده بود که مصرف ژل آلوئه ورا میزان جذب ویتامین C و E را تا حد زیادی بالا می‌برد.

آلوئه ورا برای چروک صورت و ایجاد حالت کشسانی

یکی دیگر از تأثیرات آلوئه ورا برای چروک صورت این است که این گیاه روی پوست صورت اثر مرطوب‌کنندگی دارد و حالت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد. فیبروپلاست یک لایه بافت پوستی است که به شکل‌گیری کلاژن و الاستین که در حفظ حالت ارتجاعی و کشسانی پوست مؤثر هستند، کمک می‌کند.

ژل آلوئه ورا قادر است که پوست ترک‌خورده و آسیب‌دیده را نرم و یکدست کند. این گیاه که سرشار از زینک معدنی است می‌تواند در پوست به عنوان منقبض‌کننده عمل کند و تراکم سلول‌های پوستی را افزایش دهد. این عملکرد باعث تنگ شدن منافذ پوست، افزایش رطوبت، استحکام، حالت کشسانی و از بین رفتن چین و چروک‌های پوستی می‌شود.

ماسک‌های خانگی خیار و آلوئه ورا

همان‌طور که می‌دانید، از خیار به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و خنک‌کنندگی در کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. این میوه تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و جوان‌سازی پوست دارد. در این بخش طرز تهیه چند عدد ماسک خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت را شرح می‌دهیم.

روش اول: ساخت ماسک خیار و آلوئه ورا

برای ساخت این ماسک آبرسان و جوان‌ساز پوست کافی است یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری پوره خیار، یک قاشق چای‌خوری شیر و نصف قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کنید تا به یک خمیر یکدست برسید. این خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و گردن خود بگذارید و اجازه دهید کمی روی پوستتان استراحت کند.

سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله تمیز و نرم خشک کنید. حتماً پس از انجام این کار، کرم مرطوب‌کننده ملایم بزنید تا پوستتان خشک نشود. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک بی‌نظیر استفاده کنید تا تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت را مشاهده کنید.

برای ساخت این ماسک باید ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری آب خیار ترکیب کرده

روش دوم: ساخت ماسک آبرسان خیار و آلوئه ورا

ماسک دیگری که می‌توانید از ترکیب خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت بسازید، همانند ماسک قبلی طرز تهیه آسانی دارد و بسیار اثرگذار است. برای ساخت این ماسک باید ۲ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای‌خوری آب خیار ترکیب کرده و چند قطره گلاب به آن اضافه کنید.

این ترکیب را روی صورت خود بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک نمایید.

بعد از اتمام کار از مرطوب‌کننده ملایم استفاده نمایید تا پوستتان دچار حساسیت نشود. می‌توانید هفته‌ای دو بار از این ماسک استفاده کنید. ترکیبات این ماسک باعث می‌شود پوست‌های حساس و ملتهب، نرم و مرطوب شوند و چربی‌ها و آلودگی‌های موجود در منافذ صورت جای خود را به تمیزی، جوانی و شادابی بدهند.

روش سوم: ساخت ماسک خیار و آلوئه ورا

یکی دیگر از ماسک‌های خیار و آلوئه ورا برای چروک صورت و جوان‌سازی و شادابی پوست، ماسکی است که در این بخش به شما آموزش می‌دهیم. طرز تهیه این ماسک بسیار آسان است و خاصیت خنک‌کنندگی و پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و نرمی و لطافت بی‌نظیری به پوست می‌بخشد.

این ماسک علاوه بر کاهش چین و چروک‌های پوست صورت، در رفع جوش‌های زیر پوستی، کاهش اثرات آفتاب‌سوختگی و بهبود التهابات پوستی نیز مؤثر است.

برای تهیه این ماسک نیاز است خیار را پوست بکنید و آن را تبدیل به قطعات خیلی ریز کنید. خیارها را همراه با مقداری از ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا یک خمیرم نرم و یکدست به دست آورید. این ترکیب را روی پوست صورت خود به طور کامل پخش کنید و اجازه دهید نیم ساعت روی صورتتان استراحت کند.

سپس صورت خود را با آب خنک بشویید و خشک کنید. استفاده از مرطوب‌کننده متناسب با پوستتان فراموش نشود. تأثیرات این ماسک معجزه‌آسا در بهبود چین و چروک‌های صورت و جوان‌سازی پوست به سرعت قابل مشاهده است.

آلوئه ورا برای درمان چروک‌های دور چشم

چروک‌های ریز دور چشم، یکی از مزاحم‌ترین انواع چروک‌های صورت است که وجودشان برای بسیاری از انسان‌ها ناخوشایند است. درمان و بهبود وضعیت این چروک‌ها به راحتی با مقداری ژل آلوئه ورا قابل انجام است. برای این کار کافی است گیاه آلوئه ورا را تهیه کرده و کمی از ژل آن را بردارید.

صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم بشویید و سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را زیر چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که ژل وارد چشمانتان نشود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

همان‌طور که گفتیم، ژل آلوئه ورا حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین C و ویتامین E است که باعث تغذیه پوست می‌شود و در صورت استفاده منظم و مداوم، چین و چروک‌های پوست را کاملاً درمان می‌کند. علاوه بر این، آلوئه ورا خواص ضدالتهابی دارد و می‌تواند پف زیر چشم را از بین ببرد.

 

همچنین آلوئه ورا قادر است با خاصیت آبرسانی خود و وجود مقادیر بالای ویتامین، نیاسینامید، کولین و ۱۸ نوع آمینو اسید در ترکیباتش، برای پوست صورت، خصوصاً نواحی زیر چشم، نرمی و لطافت را به ارمغان بیاورد و از خشکی و شکنندگی آن بکاهد.

چروک‌های ریز دور چشم، یکی از مزاحم‌ترین انواع چروک‌های صورت است که وجودشان برای بسیاری از انسان‌ها ناخوشایند است

در این مطلب با تأثیر آلوئه ورا برای چروک صورت آشنا شدید. همان‌طور که گفتیم چین و چروک صورت ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. این نحوه برخورد با آن است که باعث می‌شود آن‌ها ماندگار بمانند یا درمان شوند.

یقیناً درمان این چین و چروک‌ها نیازمند پرداخت هزینه‌های بالا نیست و با گیاهان طبیعی مانند آلوئه ورا می‌توان به یک پوست صاف، شفاف، جوان و شاداب دست پیدا کرد. امیدواریم از ماسک‌های خانگی آلوئه ورایی که به شما پیشنهاد دادیم، کمال استفاده را ببرید.

 

فواید آلوئه ورا برای پوست چیست؟

آلوئه ورا به دلیل آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی که دراد می تواند به راحتی از پوست محافظت کند. این مواد مغذی می توانند پوست شما را قوی نگه داشته و در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

آلوئه ورا چه خاصیتی دارد؟

ترکیبات بیواکتیو آلوئه ورا نشان می‌دهد که این گیاه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها، آنزیم‌های مهم و لینین است. علاوه بر این‌ها، برگ‌های آلوئه ورا به خودی خود حاوی مقادیری از انواع پلی‌فنول‌ها مانند باربالوئین هستند که خواص آنتی اکسیدانی بسیار مهمی دارند.

چگونه آلوئه ورا برای چروک صورت مؤثر واقع می‌شود؟

آلوئه ورا از راه‌های متعددی می‌تواند برای چروک صورت مورد استفاده قرار بگیرد. این گیاه یک عامل ضد پیری کاملاً طبیعی است که ویتامین‌های مفید برای پوست را تأمین می‌کند و باعث حفظ استحکام و حالت کشسانی آن می‌شود.

چگونه از الوئه ورا برای زیر چشم ها استفاده کنیم؟

صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم بشویید و سپس مقداری از ژل آلوئه ورا را زیر چشمان خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مراقب باشید که ژل وارد چشمانتان نشود. پس از چند دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

چرا مردم به دنبال مراقبت از پوست هستند؟

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

کرم پودر نارس

 

کرم پودر نارس

 

 

ویژگی های کرم پودر Natural Radiant نارس

  • خصوصیات: اصلاح رنگ و پوشاندن نواقص پوست
  • ویژگی: پوشش کامل، سبک و نچرال، ماندگاری 16 ساعته
  • مناسب برای: انواع پوست
  • حاوی: عصاره تمشک، سیب و هندوانه
  • کشور مبدا برند: فرانسه

کرم پودر نارس با ماندگاری 16 ساعته است و در عین پوشش بالا و طبیعی روی پوست بسیار سبک است. این کرم پودر حاوی عصاره تمشک، سیب و هندوانه بوده که باعث صافی و یکدستی پوست و بهبود سریع ظاهر پوست می شود. کرم پودر natural radiant nars با فناوری تخصصی تطبیق پوست تولید شده است، دارای تنوع رنگی بالا و مناسب انواع مختلف پوست است. پس اگر به دنبال یک کرم پودر با کیفیت و نچرال هستید، کرم پودر نچرال رادیانت نارس مناسب شماست.

نکاتی برای داشتن پوستی سالم

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

لایه برداری پوست

 

 

لایه برداری پوست

 

 

لایه برداری پوست به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شوند. به طور کلی این کار به صورت فیزیکی یا شیمیایی انجام می‌شود. در روش‌های فیزیکی خانگی (مثل اسکراب‌ها) یا کلینیکی (مثل میکرودرم ابریژن) با شیوه‌های خاصی سطح پوست را ماساژ می‌دهیم تا سلول‌های مرده به شکل سایشی از روی پوست کنده شوند. در روش شیمیایی، به کمک لایه بردارهای شیمیایی اتصال سلول‌های مرده به پوست را شل می‌کنیم تا از سطح پوست جدا شوند.

پوست ما به طور طبیعی هر 30 روز یکبار سلول‌های مرده را از خود جدا می‌کند تا جا برای رشد و تقسیم سلول‌های جدید باز شود. گاهی سلول‌های مرده به طور کامل نمی‌ریزند. اگر سلول‌های مرده روی پوست جمع شوند، نتیجه‌اش خشکی، پوسته پوسته شدن و انسداد منافذ پوستی است. لایه برداری پوست به شما کمک می‌کند که این اتفاق‌ها نیفتد.

اگر در مورد خاصیت‌های لایه برداری شک دارید یا نمی‌دانید چه شیوه‌های ایمن و موثری برای این کار وجود دارد، نگران نباشید. امروز می‌خواهیم بحث لایه برداری و روش‌های مناسب آن را برای شما توضیح دهیم.

لایه برداری چه خواصی برای پوست دارد؟

لایه برداری از چند طریق باعث زیبایی پوست شما می‌شود:

  • طبق گفته‌ی آکادمی درماتولوژی آمریکا، لایه برداری پوست به شکل موثری باعث درخشندگی و بهبود تاثیرات محصولات مراقبت از پوست می‌شود. چرا که با از بین رفتن سلول‌های مرده، کرم‌ها و سایر محصولات موضعی مراقبتی بهتر جذب پوست می‌شوند.
  • لایه برداری منظم می‌تواند باعث پیشگیری از انسداد منافذ پوستی و کاهش آکنه‌ها و جوش‌ها شود.
  • لایه برداری در بلند مدت می‌تواند تولیدات کلاژن پوست را افزایش دهد. کلاژن عامل اصلی زیبایی، درخشش و جوانی پوست شما است. افزایش این پروتئین باعث بهبود انعطاف‌پذیری پوست و کاهش خطوط ظریف پوستی و افتادگی پوست می‌شود.

 

لایه برداری فیزیکی پوست

لایه برداری فیزیکی، باسابقه‌ترین روش لایه‌برداری است. کیسه‌های آبی رنگ ضخیم و سفیداب که از ایام قدیم در حمام‌های ایرانی حضور داشته‌اند، در واقع ابزارهایی برای لایه برداری هستند. برای لایه برداری فیزیکی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. می‌توانید یک لیف یا اسکراب را به صورت دایره‌وار روی صورت خود بکشید تا لایه‌هایی از روی پوست شما برداشته شود. خوبی لایه برداری فیزیکی سادگی انجام آن است. یادتان باشد که هدف ما در لایه برداری این نیست که لپ‌هایمان گل بیندازد یا پوستمان قرمز شود. قرمزی یا سوزش پوست متعاقب لایه برداری خانگی می‌تواند ناشی از آسیب دیدن پوست باشد پس لازم نیست پوست خود را بسابید! حرکات دایره‌وار ملایم روی صورت به اندازه‌ی کافی موثرند.

برای انجام لایه برداری فیزیکی در خانه می‌توانید از اسکراب‌های آماده استفاده کنید یا از شیوه‌های ساخت اسکراب خانگی که به فراوانی در اینترنت موجود هست کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از لیف‌ها، پن‌ها یا پدهای لایه بردار استفاده کنید. اسکراب‌ها در داروخانه و فروشگاه‌های لوازم آرایشی فروخته می‌شوند و حالتی شبیه به کرم دارند. حواستان باشد که اسکراب‌های صورت و بدن با هم متفاوت‌اند و اسکراب‌های بدن معمولاً قوی‌ترند. برخی از اسکراب‌ها به طور اختصاصی برای انواع پوست طراحی شده‌اند که مثلاً اگر پوست حساسی دارید، بهتر است اسکراب مناسب پوست حساس تهیه کنید.

حال که با لایه برداری فیزیکی در خانه آشنا شدید، بیایید در مورد روش‌های کلینیکی صحبت کنیم. البته این روش‌ها در اسپاها و برخی آرایشگاه‌ها هم انجام می‌شوند؛ ولی به شما توصیه می‌کنیم که این موارد را تنها در کلینیک‌های تخصصی جوانسازی پوست انجام دهید. اولاً پیش از انجام لایه برداری‌های کلینیکی لازم است پوست شما توسط پزشک بررسی شود تا روش متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب شود. دوماً پزشکان متخصص کلینیک، ابزارها و وسایل لایه برداری را به طور مداوم پایش و بررسی می‌کنند و در صورتی که دچار فرسودگی شده باشد، آن‌ها تعویض یا تعمیر می‌کنند.

برای خرید کرم لایه بردار به سایت کاج شاپ مراجعه کنید.

لایه برداری شیمیایی پوست

  •  

برای لایه برداری شیمایی در خانه می‌توانید از لایه بردارهای شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید یا گشتی در اینترنت بزنید و روش‌های ساخت یک لایه بردار شیمیایی با مواد موجود در آشپزخانه را یاد بگیرید. به طور کلی لایه بردارهای شیمیایی خانگی (اگر به شکل درستی استفاده شوند) بسیار موثرتر از لایه برداری فیزیکی خانگی هستند.

لایه برداری شیمیایی همانند روش‌های فیزیکی باید با احتیاط انجام شوند؛ چرا که خطر آسیب رسیدن به پوست وجود دارد. توصیه می‌کنیم که اگر می‌خواهید به شکل منظم از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید، حتماً با پزشک متخصص پوست در مورد مواد مصرفی، چگونگی استفاده و میزان استفاده از آن‌ها مشورت کنید.

لایه برداری شیمیایی

انواع لایه بردارهای شیمیایی

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHA)

این اسیدها شامل گروهی از اسیدهای محلول در آب هستند که معمولاً از میوه‌های قندی استخراج می‌شوند. معروف‌ترین AHAها عبارت‌اند از:

  • گلیکولیک اسید که از نیشکر استخراج می‌شود
  • لاکتیک اسید که در شیر و برخی سبزیجات وجود دارد
  • سیتریک اسید که در مرکبات یافت می‌شود
  • تارتاریک اسید که در انگورها وجود دارد
  • مالیک اسید که از سیب استخراج می‌شود

این اسیدها کمک می‌کنند که لایه‌ای از روی پوست صورت برداشته شود تا سلول‌های جدید و یکدست‌تر از نظر رنگ جای سلول‌های قدیمی را بگیرند. نسبت به سایر اسیدهای استفاده شده برای لایه برداری پوست ، AHAها عملکرد سطحی‌تری دارند.

 

 

بسته به نوع اسید استفاده شده، AHAها می‌توانند در رفع مشکلات زیر کمک کنند:

  • لکه‌های تیره‌ی پوستی مانند لکه‌های ناشی از افزایش سن، ملاسما و اسکارها
  • منافذ پوستی بزرگ
  • خطوط ظریف و چروک‌های سطحی (تاثیر کم)
  • ناهماهنگی در رنگ پوست
بتا هیدروکسی اسیدها (BHA)

این اسیدها محلول در چربی هستند می‌توانند تا عمق فولیکول‌های مو نفوذ کنند و چربی اضافی و سلول‌های مرده را از درون منافذ پوستی خارج سازند. بتا هیدروکسی اسیدها بیشتر برای درمان آکنه و آسیب‌های پرتوهای مضر آفتاب استفاده می‌شوند. معروف‌ترین BHA، سالیسیلیک اسید است که عمدتاً در درمان آکنه استفاده می‌شود ولی برای بهبود قرمزی و التهاب کلی پوست هم مفید است.

 

 

راه‌های پرکاربرد برای پیشگیری از چین‌وچروک

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

عوامل موثر بر قیمت مس

عوامل موثر بر قیمت مس

ارزش گذاری مس تابع مواردی هم در داخل کشور و هم در خارج است برخی از آن ها را به اختصار بیان خواهیم کرد

قیمت روز مس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله میزان استخراج مس، افزایش تقاضا، نوسان نرخ ارز، رتبه مالی چین و نرخ تورمش، فعالیت اقتصادی جهان و حتی قیمت نفت از عواملی هستند که در قیمت انواع مس تاثیر می‌گذارند. قیمت مس در سال جدید افزایش چشمگیری داشته و از این رو در صنایع فقط در موارد نیاز استفاده می‌شود. نوع این فلز هم در تعیی نرخ آن نقش دارد. به عنوان نمونه ارزش شمش با ورق و یا پودر مس برابر نیست و هرکدام برای تهیه هزینه خاصی را نیاز دارند.

نحوه قیمت‌گذاری مس

قیمت مس جهانی از نرخ مس در LME یا بورس لندن تاثیر می‌گیرد. ارزش مس به عواملی مانند برداشت مس از معدن‌ها یا مقدار مس موجو

د در انبار بستگی دارد.
بازار مس ایران و بازار مس جهانی همیشه با هم هماهنگ نیستند. زمان درست خرید مس هنگامی است که بازار جهانی و داخلی مس، کاهشی باشند اما در صورت عدم هماهنگی، زمان مناسب خرید انواع مس به هنگام کاهشی بودن بازار ایران است. یکی دیگر از عواملی که در تعیین قیمت انواع مس نقش دارند خلوص آن است. اشکار است هرچه عیار بالاتر باشد ارزش ان نیز به هم میزان بالاتر رفته و باعث افزایش ارزش ان می‌شود

راهنمای خرید مس

مس به دلیل رسانایی بالای گرمایی سبب پخش شدن یکنواخت حرارت در سرتاسر ظرف شده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.
ظروف مسی در طبیعت قابل بازیافت هستند. همچنین برخلاف ظروف دیگر، اگر لایه قلع روی ظروف از بین برود با سفیدکاری می‌توان آنها را به حالت اول بازگرداند.
در محصولات مسی، هر چه کیفیت و مقدار مس به کار رفته بیشتر باشد قیمت مس نیز بیشتر است. هنگام خرید مس باید به شفافیت مس توجه کنید. هر چه مس شفاف‌تر باشد، کیفیت بالاتر است. ودر نتیجه قیمت مس بیشتر است.

نکاتی که باید هنگام خرید مس رعایت کرد

در ابتدا باید مشخص گردد که خرید مس به چه منظور انجام می‌شود. کارایی این فلز به قدری بالا است که برای تولید هریک از محصولات باید از نوع خاصی از فرآورد های مس بهره برد به طور مثال برای ریخته گری های دقیق بهتر است از نوع پودر آن استفاده گردد. و یا برای ساخت ظروف مس نوع ورق آن است که کارایی دارد. برای قالب سازی و فرم دهی بوسیله نیروی فشار وپرس باید ضخامت ورق ان را نیز مد نظر قرار داد. نوع شمش آن نیز برای ریخته گری های معمول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

https://www.tejarat-gram.com/price/copper

 

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

تونر چیست و استفاده از آن چه کمکی به پاکسازی صورت می‌کند؟

مراقبت از پوست دغدغه بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها است. دغدغه ای که قطعا نیاز به انجام کارهایی به صورت روتین و منظم دارد. یکی از این روش ها، استفاده از تونر است که برای بسیاری از افراد همچنان ناشناخته مانده است. در ادامه به سوالات پرطرفدار ” تونر چیست “، “چرا باید از تونر استفاده کنیم” و “چگونه بهترین تونر را انتخاب کنیم” می‌پردازیم.

تونر صورت چیست ؟

 

تونر صورت چیست ؟

تونرها محصولاتی هستند که بعد از شستشو و تمیز کردن پوست، برای تنظیم pH آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مرطوب کننده‌های مایع، در واقع سطح پوست را تقویت کرده و به شادابی، طراوت، نرمی و آبرسانی آن کمک می‌کنند.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید، استفاده از یک تونر مناسب، چربی اضافی و مناغذ باز پوستتان را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر استفاده از تونرها برای پوست‌ خشک، حساس و نرمال، به کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن آن کمک می‌کند.

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

استفاده از یک تونر مناسب بخش مهمی از فرایند مراقبت روزانه پوست است. اگرچه در گذشته باور بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست را از بین می‌برند، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست را تغذیه کرده و نقش مهمی در سلامت آن دارد.

تاثیر یک تونر خوب در مراقبت از پوست

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیبات مفیدی هستند که می‌توانند بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارند. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی آن است. موضوعی که می‌تواند نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کند.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنید، استفاده از یک تونر باعث می‌شود مواد حیاتی ( که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند) مجدداً احیا شوند.

یک تونر خوب می‌تواند به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست را تامین کند.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شود، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی آن نیز کمک می‌کند؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش را نیز از پوست‌تان پاک می‌کند.

با انتخاب درست تونر (با فرمول مناسب برای پوست‌تان) به مرور شاهد نتایج خوبی خواهید بود. همان‌طور که بسیاری پزشکان پوست تصدیق می‌کنند امروزه استفاده از تونر، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

فواید استفاده از تونر چیست ؟

 

فواید استفاده از تونر چیست ؟

تونرها برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یا کسانی‌ که به دنبال تمیزی بیشتر پوست (پس از آرایش یا استفاده از یک محصول سنگین پوستی مثل ضدآفتاب) هستند، بسیار مفید است.

پس از پاکسازی صورت و شستشوی پوست (حتی با استفاده از مواد شوینده ملایم) مدت‌ها طول می‌کشد تا پوست، مواد مغذی یا حیاتی که به واسطه‌ی این مواد، پاک شده یا از بین رفته اند را احیا کند. به همین دلیل یک تونر خوب می‌تواند نقش مهمی در زمینه احیای پوست، داشته باشد. با این وجود مزایای استفاده از تونرها، تنها محدود به این موارد نیست.

دیگر مزایای استفاده از تونر پوست عبارتند از:

1) بسته شدن منافذ پوست

کافی ست مقدار کمی تونر را بر روی یک پنبه‌ی نرم یا پد آرایشی ریخته، آن را بر روی پوست بکشید تا چربی‌های اضافی پوست‌تان پاک شده و منافذ باز آن بسته شوند.

2) تنظیم سطح PH پوست

پوست ما به طور طبیعی اسیدی است (با PH بین 5 تا 6) اما به دلیل خاصیت قلیایی صابون، این تعادل پس از شستن پوست از بین می‌رود. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد پوست باید تلاش زیادی کند تا به حالت عادی بازگردد، اما استفاده از یک تونر مناسب می‌تواند به تسریع بازیابی این تعادل کمک کند.

3) ایجاد لایه‌ی محافظتی روی پوست

تونرها به بستن منافذ و سفت شدن شکاف‌های سلولی کمک می‌کنند، در عین حال باعث کاهش نفوذ ناخالصی‌ها و آلودگی‌های محیطی به پوست می‌شوند. این محصولات، حتی می‌توانند یک لایه‌ی محافظتی روی پوست ایجاد کنند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی (به پوست) جلوگیری شود.

4) مرطوب کردن پوست

برخی تونرها رطوبت را جذب می‌کنند تا پوست را مرطوب نگه دارند.

5) شادابی پوست

تونرها همچنین می‌توانند جایگزین شستن پوست شوند. این کار باعث می‌شود پوست شما احیا شده و طراوت خود را حفظ کند.

6) جلوگیری از ایجاد موهای زیرپوستی

تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت آن ها موثرند.

نکات مهم در انتاخب یک تونر چیست ؟

 

نکات مهم در انتخاب یک تونر

فاکتورهای موثر در انتخاب تونر مناسب شامل موارد زیر است:

نوع پوست

اگر پوست خشکی دارید، ترجیحاً از تونری با ترکیبات آبرسان استفاده کنید و چنانچه پوست تان چرب است، دنبال محصولاتی با فرمول سبک‌تر باشید.

ترکیبات مفید

ترکیبات موثر و مفید عبارتند از:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب (willow herb)

ترکیبات مضر

ترکیبات مضر و نامناسب عبارتند از:

  • اتانول
  • منتول
  • ترکیبات عطری
  • ترکیبات تحریک کننده پوست

این ترکیبات باعث تحلیل رفتن بافت‌های پوست شده و بر علیه مواد مفیدی که پوست را سالم نگه می‌دارند، عمل می‌کنند.

بهترین زمان برای استفاده از تونرها چه وقت است؟

بهترین زمان برای استفاده از تونرها بر اساس شکل زیر بعد از تمیز کردن و پاک کردن آرایش از پوست است. تونرها یک لایه‌ی پایه برای باقی محصولات مراقبت از پوست ایجاد می‌کنند.

باید و نبایدهای استفاده از تونر

اگرچه تمام شرکت‌های آرایشی باید تونر‌هایی با پیشرفته‌ترین فرمول‌ها را به مشتریان خود عرضه کنند، اما متاسفانه در واقعیت هنوز شاهد این اتفاق نبوده‌ایم. در کمال تاسف بسیاری از برندها، تونرهایی سرشار از ترکیبات مشکل‌ساز یا ناکارآمد را به بازار عرضه می کنند.

ترکیبات مضر

از تونری که حاوی اتانول، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست است، اجتناب کنید. عوارض این تونر چیست ؟ ترکیبات نام برده، باعث قرمزی و التهاب پوست شده و علیه مواد مغذی (که پوست را سالم نگه می‌دارند) عمل می‌کنند.

تونر پوست چرب

تونرهای مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط، اغلب حاوی انواع ترکیباتی هستند که باعث تحریک پوست شده و آن را دچار مشکل می‌کنند. همانطور که تونرهای مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط حاوی ترکیبات مضری برای پوست هستند، تونرهای مخصوص پوست‌های نرمال تا خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

اگرچه در حالت ایده‌آل، این محصولات باید حاوی مواد محرک و مضر کمتری باشند، ولی در واقعیت اغلب آن ها، فرمولاسیون ضعیفی داشته و یا حاوی ترکیبات عطری هستند.

تونرهای معطر

ترجیحاً سعی کنید از تونرهای حاوی ترکیبات عطری نظیر: گلاب، مرکبات و یا اسانس‌ها اجتناب کنید. طبق این گزارش، این تونرها که اغلب دارای برچسب “خوشبو کننده یا freshener” یا “پاک کننده یا clarifiers” هستند، برای صورت حکم ادکلن داشته و علت شایع واکنش‌هایی هستند که تاثیر منفی بر پوست دارد.

تونرهای فاقد مواد مغذی

از مصرف تونرهای ساده و فاقد مو

اد مغذی خودداری کنید. اگرچه اغلب این تونرها ضرری برای پوست ندارند اما مفید هم نیستند. متاسفانه، بسیاری از تونرها فاقد مواد مغذی قوی بوده و پوست را تشنه‌تر می‌کنند. لازم به تاکید است که بهترین تونرها، آن‌هایی هستند که ترکیبات مفید موردنیاز پوست را تامین می‌کنند.

به یاد داشته باشید تونرهای خوب تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارند، در حالی که تونرهای بد به مرور اثر سوء بر پوست می‌گذارند.

تونر مناسب نوع پوست

حتما توجه داشته باشید که تونری با فرمولاسیون مناسب و متناسب با نوع پوست تان انتخاب کنید، در این صورت خواهید دید که به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم، نتایج خوبی در پوست تان ایجاد می‌شود. پس باز هم به این جمله می‌رسیم که امروزه استفاده از تونر دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است.

 

هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر از این 12 اشتباه خودداری کنید

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

کرم پودر لورال

کرم پودر لورال

 کرم پودر لورال

کرم پودر لورال ، بافتی کرم مانند و سبک دارد که براحتی روی پوست می نشیند و به آن ظاهری مات و در عین حال درخشان و طبیعی می دهد. در هنگام استفاده از آن به این نکته توجه کنید که مقدار کمی از آن برای پوشش تمام صورتتان کافی خواهد بود و استفاده بیش از حد آن، باعث خواهد شد که روی پوستتان حالت جمع شدگی و کیکی بگیرد.

اگر از انگشتان خود برای ترکیب آن استفاده می کنید باید وقت بیشتری برای این کار بگذارید تا به ظاهر زیبا و طبیعی برسید. البته بهتر است برای این کار از یک بیوتی بلندر استفاده کنید تا سریعتر و بهتر نتیجه بگیرید.

پوشش این کرم پودر قابل ساخت است و می توانید با آن به پوششی تقریبا کامل برسید و بیشتر معایب و لکه های پوستتان را بخوبی بپوشانید.

کرم پودر ترومچ لورال ماندگاری بالایی دارد و روی پوستتان نمی لغزد و جمع نمی شود. همچنین باید گفت که بخاطر بافت چربی که دارد، این کرم پودر برای پوستهای خشک تا نرمال مناسب خواهد بود. اگر پوستی چرب دارید و از این محصول استفاده می کنید بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر، روی آن از یک پودر فیکساتور استفاده کنید تا ماندگاری بهتری روی پوستتان داشته باشد.

خرید لوازم آرایشی اصل در فروشگاه کاج شاپ.

 کرم دور چشم کلینیک

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

ماسک مو

 

 ماسک مو

ماسک مو معمولاً برای ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده می‌شود. این محصول در تغذیه و از بین بردن زبری مو بسیار مؤثر است. درواقع ماسک مو نوعی محصول است که به تغییر ساختار، بهبود آسیب‌دیدگی یا خشکی موها کمک می‌کند. بزرگ‌ترین مزیت ماسک مو در مقابل محصولاتی مثل نرم‌کننده یا کرم مو، ماهیت درمانی پیشرفته آن است. ماسک مو فقط یک نرم‌کننده و حالت‌دهنده مو نیست بلکه بسیار بیشتر از آن است. این محصول سبب صافی و براق شدن موها می‌شود و در تأمین چربی مفید مو و کاهش خشکی پوست سر مؤثر خواهد بود. حتی می‌توانید قبل از شستن موها، ماسک مو را روی موهای خشک خود بزنید تا جذب ریشه شود و به پوست سر برسد. این محصول موهای خشک شما را دوباره تغذیه می‌کند، همچنین روغن و دیگر مواد لازم برای حفظ سلامت پوست سر جهت بازسازی فوری چربی موها را فراهم می‌سازد. برای بازسازی موهای ابریشمی و صاف خود می‌توانید هفته ­ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید. در لیست زیر به برخی از مزیت‌های ماسک مو اشاره شده است:

  • برخلاف کرم مو که سبب درخشش موقتی موها می­شود، ماسک مو درخششی دائمی به موها می‌بخشد.
  • ماسک مو باعث صافی طولانی‌مدت موها می‌شود.
  • برای تغذیه بهتر می‌توان ماسک مو را روی موهای خشک استفاده کرد.
  • ماسک مو می‌تواند در درمان خشکی پوست سر مؤثر باشد و سبب بازیابی طبیعی چربی پوست سر می­شود.
  • ماسک­های مو مقرون‌به‌صرفه هستند! به جای استفاده روزانه از کرم‌های مو برای حالت‌دهی و صاف کردن موها می‌توانید هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید و از فواید بی‌نظیر نآن برایآلببیآن برای حفظ سلامت و نرمی مو بهره‌مند شوید.

آیا شامپو بدون سولفات سبب ریزش موها می‌شود؟

 

  • TERMINATOR SE
  • ۰
  • ۰

 

تینت لب چیست ؟ وچه تفاوتی با رژلب و برق لب دارد؟+انواع تینت لب

 

از زمانی که لوازم آرایش به کیف آرایش تمامی خانمها اضافه شد. رژلب ها تنها وسیله ای بودند که در هر حالی خانم ها از آنها استفاده میکنند.این موضوع برای شما خواننده محترم نیز کاملا روشن است. که هر خانمی در صورتی که که زمان استفاده از انواع کرم پودر و … را نداشته باشد،با استفاده از یک رژلب زیبا میتواند حتی رنگ پوست آن را متفاوت تر نشان دهداز این رو بسیاری از تولید کنندگان پس از معروفیت رژلب ها و استفاده بیشتر از پیش آنها به فکر محصولات جدیدتری از این گروه آرایشی خاص افتادند. تینت لب همان رژلب است اما با ترکیباتی محدود تر و رنگ بندی های متفاوت تری و همچنین کارایی متفاوتی.

در ابتدا برق لب ها به بازارآمدند و استقبال بسیار زیادی از آنها شد. و حتی بالم لب هم پا به این عرصه کذاشت و طرفداران خود را پیدا کرد. اما امروزه گه گداری بسیاری از ما نام تینت لب را میشنویم و تفاوت آنرا با رژلب متوجه نمیشویم.در ادامه با گریت بای همراه باشید.

 

تینت لب

تینت لب چیست؟

تینت لب یا بهتر است بگوییم رنگ لب زیر شاخه ای از رژلب است که پایه ای ژل مانند دارد.تینت لب محصولی مابین برق لب و رژلب است. به نوعی که ویژگی های هر دو محصول را دارد با ماندگارای بالا.

مواد تشکیل دهنده ای که رژ لب و برق لب ها را شامل میشود موم و روغن می باشد. و به همین دلیل باعث سرخوردن لب های و عدم پایداری آنها بر روی لب شما می شود. از سوی دیگر، تینت لب معمولا دارای پایه ی مایع یا ژلی استدر داخل مایع پایه ی تینت لب رنگ دانه هایی موجود است.که مدت طولانی پس از تبخیر پایه ی مایع و آبکی بر روی لب پایدار میشود و میچسبد.و به نوعی حرارتی نامیده میشوند.

و این به این معنا است که تینت لب ها در تمام طول روز در مقابل هر تغییر رنگی بدون تغییر باقی می مانند. همچنین دیگر نیاز به تمدید آن نداریدو یا اینکه نیازی به نگرانی در مورد به جا ماندن اثرات آن بر روی لیوان آب و فنجان نمیشوید. و این به همان دلیل چسبندگی آن است. این تینت ها در فصل تابستان بسیار پرکاربردتر هستند که با هر تغییر دما ثابت بمانند.

 

 

تینت لب

 

رنگ لب ها ،با توجه به ته رنگی که انتخاب می کنید، این توانایی را دارند که نسبت به رژ لب ها جلوه ی زیبا تر و طبیعی تری را ایجاد کنند. استفاده از این گزینه نسبت به آرایش دائمی لب ها نیز بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

در حالی رنگ های اورجینال لب ممکن است کمی خشک باشند. اما امروزه اکثر تولید کنندگان برای مرطوب نگه داشتن لب ها مقداری ترکیبات مرطوب کننده را به آنها اضافه می کنند.

 

 

انواع رنگ لب

  • تینت مایع
  • تینت شاین دار
  • تینت پوسته
  • تینت پیچی
  • تینت مات

 

 

 

موضوع جذابی که وجود دارد این است که شرکت ها تولید کننده رنگ لب ها را در بسته بندی های بسیار جذاب و دخترانه ای تولید میکنند. برای مثال آنها را به شکل بستنی کرم های تیوپی،قلبی،لاک مانند و حتی به شکل شکلات. که دلیل این موضوع این میتواند باشد که تینت لب ناشناخته ترین محصول آرایشی در لوازم آرایشی فروشی هاست. و تولید کنندگان از این روش استفاده میکنند تا این محصول را به همگان معرفی کنند. قطعا به زودی رنگ لب ها تعداد بیستری را در کیف های آرایشی نسبت به رژلب ها خواهند داشت.

در ابتدا شاید تصور کنید که استفاده ازرنگ لب های مایع به دلیل بافت آبکی که دارند، ممکنه است دشوار باشد. اما این تصوری اشتباه است و ازعدم آگاهی ما نسبت به این محصول برمیخیزد. اما برای استفاده و کاربرد راحت آنها کافیست نکات زیر را رعایت کنید.ابتدا قبل از استفاده از رنگ(تینت) لب، از بالم لب بر روی لب های خود بمالید. اینکار باعث می شود لب هایتان نرم و مرطوب شود. و بعد ازاستفاده از تینت لب به سرعت خشک نشود . اما اگر از تینت های مرطوب کننده دار خریداری کردید نیازی به این کار نیست.

 

روغن آرگان چیست و چه فوایدی دارد؟


بیشتر بخوانید: تینت لب چیست ؟ وچه تفاوتی با رژلب و برق لب دارد؟+انواع تینت لب

  • TERMINATOR SE